maanantai 10. helmikuuta 2014

Olen nainen - siinä kaikki olennainen

Minussa on ongelma 
Jokin virhe ohjelmoinnissa
Puutteita koodissa
Korvaan maskuliinisuudella
Tuntuu että tekijät unohti otsaan kirjoittaa
Olen nainen, varo minua!

Lapset, tänään puhumme hiukan naisesta. Ajattelin, tai en oikeastaan ajatellut, vaan AION tuoda vähän näkökantaa tähän nykyajan niin kovin moderniin ja liberaaliin maailmaan, jossa äärifeministit juoksevat kuka kyltein, kuka kantaaottavin kolumnein innoissaan naisten oikeuksien perässä. Hyyyvä, hienoa tytöt, just noin. Ihan kiva et saadaan naisillekin äänioikeus. Aijaa, veitte sen oikein niin pitkälle että nyt nainen saa asettua ehdolle presidentinvaaleissa? Cool. Ai että mitä vaaditte? Lisää oikeuksia? Hei mitä te teette, mimmit hei, lopettakaa, älkää tehkö noin, ette tarvii tollasta oikeutta, ei, LOPETTAKAA!

"Jos miehet saavat kulkea kadulla yläosattomissa, miksei nainen saa? Tytöt hei, täähän vaikuttaa selvältä epätasa-arvolta!"

"Hei, tää on musta aika epäreilua et USA:n armeijan kuntotestit on laitettu niin korkeiks ettei kovin moni nainen voi päästä läpi niistä. Tää on epäreilua, naiset ei pysty, tehkää naisille oma kuntotesti nyt heti!"

"Mitä että??! Siis sanoitsä et naisia ei oo yhtä paljoa poliiseina kuin miehiä?!! Hei hei, EPÄTASA-ARVOA! Ottakaa toi nainen töihin koska kiintiönainen pitää olla!"

Siis mitä? Nyt muijat ihan oikeesti. 

Enemmän, lisää, moar. Naiselle mikään ei tunnu riittävän. Feministi harvemmin edes horjahtaa hypätessään hyvän maun rajan toiselle puolelle. Hop-------------sis. Sen jälkeen kun nainen on onnistunut nostamaan itsensä nyrkin ja hellan välistä miehen rinnalle, hän on alkanut elää siinä uskossa, että pystyy mihin vain. Nainen pystyy tekemään töitä ja valintoja sekä tuomaan perheelle leivän pöytään miehen lailla. Kyllä nainen on sitten etevä. Kiva juttu. 

Sitten nainen on alkanut miettiä, kuka ne lapset kasvattaa. No nainen. Mies pystyy tekemään töitä ja päätöksiä, mutta nainen pystyykin tekemään töitä, päätöksiä SEKÄ LAPSIA. Naisella syttyy lamppu: entä jos olenkin parempi kuin mies?

Nainen tekee jatkuvasti uusia aluevaltauksia yhteiskunnassa. Hän menee armeijaan miehen puolesta, hän kunnostautuu politiikassa, hän kasvattaa lapset vaarallisen usein kokonaan yksin ja huolehtii samalla vässykästä miehestään, jonka paikka yhteiskunnassa on viety, koska nainen on kokenut suurta tarvetta vallata oman paikkansa lisäksi myös toisen sukupuolen elintila. Miestä ei enää juurikaan tarvita, koska hänessä on vain yksi piirre, jossa nainen ei ole onnistunut häntä ylittämään. Piirre, jota nykyajan kone- ja teollisuusyhteiskunnassa ei edes tarvita enää: Fyysinen voima. Mies on hyödytön. Tämä näyttää olevan feministin käsitys.

Olen hiukan huolissani suunnasta, johon yhteisunta ja sukupuoliroolit ovat kehittymässä. Nainen luulee osaavansa, luulee voivansa, luulee pystyvänsä, mutta ei pysty. Nainen Naiset ovat typeriä, vaikeita ja hankalia. 

Rehellisesti sanottuna häpeän naiseuttani hyvin, hyvin paljon. Häpeän sitä, miten lapsellinen, pikkumainen, hankala ja epälooginen osaan joskus olla. Typeränä hormonihirviönä mielialani vaihtelevat tavalla, jota kenen tahansa on vaikea sietää. Olen äkkipikainen ja jästipäinen, enkä mielelläni myönnä olevani väärässä, koska olen nainen. Melkein kaikki järjetön toimintani ja ajatteluni on perusteltavissa sillä, että olen nainen, ja käytän tätä myös hyväkseni. Mikä parasta, perustelu on täysin validi, koska nainen. Nainen on aina oikeassa, vaikka ei ole, koska jos joku väittää muuta, on helvetti irti. 



Niin. Lopuksi haluan välittää kaiken myötätuntoni ja syvimmät osanottoni miehille, koska joutuvat elämään näin vaikean ja selittämättömän vastakkaisen sukupuolen kanssa. Vaihtoehtojakaan ei juurikaan ole. Et voi elää naisen kanssa muttet ilmankaan, joten minkäs teet. Säälin teitä. Tietysti miehetkin osaavat olla varsinaisia idiootteja niin halutessaan, ja jotkut yksilöt ovat enemmän kuin toiset, mutta silti. Otan osaa. 

Kaikki feministit, tervetuloa oikeuttamaan oma erityisyytenne! Kommenttiboksi on hyvin liberaali eikä suodata ketään. 

17 kommenttia:

  1. En oo feministi. Myös mä oon sitä mieltä, et monet feministit on pilannu koko tasa-arvoidean kaiken maailman lutkamarsseineen. Mut mun mielestä ihminen on niin yksilö, oli sit mies tai nainen, et jokaisella on oikeus tehdä sitä mikä itseä kiinnostaa. Mun mielestä kenenkään ei pitäis joutua ahtautumaan väkisin sukupuolirooleihin, jos ei kerta kaikkiaan haluu. Naiset ei missään tapauksessa oo miehiä parempia, päin vastoin suurin osa on suoraan sanottuna melko typeriä. Mut sen, et suurin osa on typeriä, ei pitäis pakottaa kaikkia naisia tiettyihin tehtäviin. Niillä, joilla on kykyjä enempään, ei tarvitsisi joutua jättämään niitä käyttämättä. Kyvyttömän ei tietenkään pidä tehdä suurempaa kuin mihin kykenee, yhtä lailla tämä koskee myös miehiä, vaikka naisista ehkä suurempaa määrää. Mä itse en häpeä mun naiseutta, kanssasisariani häpeän. Mä oon kiinnostunu joistain melko maskuliinisista jutuista, enkä peittele sitä, mut toisaalta tykkään mm. neulomisesta ja leipomisesta. Enkä todellakaan ajattele, et mun pitäis mun elämässä tyytyä ainoastaan neulomaan ja leipomaan vaan koska oon nainen. Jos joku on jossain hyvä, oli se sit kodinhoidossa tai valtiovarainministerinä, mun mielestä se on ihan ok, kun hommat kerran sujuu. Kukin tehköön, mitä haluaa ja mikä kiinnostaa.
    Anna Juvonen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, Anna! :) Tää on aihe, josta voisin jatkaa vaikka kuinka paljon, mutta ihan kaikkea en viitsinyt postaukseeni laittaa, koska haluan pitää tekstini suht lyhyinä. Tottakai ne yksilöt, jotka pystyvät esimerkiksi menemään armeijaan, saavat mennä ja heidän kuuluukin mennä, mutta mielestäni on aivan naurettavaa logiikkaa, että naisilla ja miehillä pitäisi olla siellä eri kuntovaatimukset. Sodassa ei auta vedota omaana naiseuteen ja sen tuomaan heikompaan asemaan.

      Mies ja nainen ovat erilaisia, ja mielestäni se vaikuttaa valitettavan monelta päässeen unohtumaan. Jokaiselle löytyy varmasti se oma paikka yhteiskunnassa ilman, että täytyy viedä toiselta elintilaa vain, koska naisia on joskus sorrettu.

      Poista
  2. vihdoin joku jes KIITOS eve!!!! mä oon kärvistelly saman jutun kanssa sikakauan! mun mielestä, nyt ku suomessa on tasa-arvo hyvässä kunnossa ja on ollukki jo parikymmentä vuotta, nii ois ehkä hiukan järkevämpää mennä viemään tasa-arvoa eteen päin niissä maissa joissa sitä ei vielä oo, sen sijaan että jatkaa "tasa-arvon" epäkohtien penkomista joka ikisestä asiasta.
    naisella ja miehellä ON ero ja sitä ei voi tasata. niinku yks mun tuttu sano, "niin kauan ku nainen on se joka synnyttää lapsen ja mies se joka käy armeijan, täyttä tasa-arvoa ei tuu koskaan olemaan"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ongelmien määrä on aina vakio :D jotenkin tosi lapsellista ajattelua et mieen ja naisen välinen ero voitais mitenkään koskaan tasoittaa... Kiitos kommentista Saara! :3

      Poista
  3. Kiitos tästä ihanasta tekstistä ! Näitä asioita minäkin olen miehenä useasti naisille yrittänyt selittää, mutta heidän mielestään se on sovinismia, että minä heille näistä asioista puhun. Aion jakaa tätä eteenpäin. Siunausta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Naisille ei todellakaan oo helppoa puhua järkeä :D

      Poista
  4. Kerranki joku nainen on ymmärtäny tän :o

    VastaaPoista
  5. Siis joko multa petti nyt medialukutaito tai sitten tämä teksti todella on niin käsittämättömän... typerä kuin miltä se näyttää.

    Mitä tässä nyt oikein yritettiin sanoa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavasti välitin feministivastaisen propagandani niin hienosti ja selkästi kuin vain suinkin osasin :D Mikä jäi mietityttämään?

      Poista
  6. Mä en tiedä onko tässä maailmassa yhtään asiaa josta en olis sun kanssa eri mieltä. :D Tähän asiaan kommentoisin vaan, että feminismissä kyse on TASA-ARVOSTA, ei mistään miessukupuolen alasajosta. Ei oo myöskään kyse vaan naisten tasa-arvoasioista, vaan feministit ajaa myös miesten ja muutakin kun sukupuolten välistä tasa-arvoa. Jos sä oot törmännyt yllä oleviin ajettaviin asioihin niin sorry babe, ne asiaansa ajavat on miesvihaajia, ei feministejä. Älä sekoita kahta täysin toisistaan poikkeavaa termiä toisiinsa, kiitos.

    Pakko vielä lisätä, että jos joku mies masentuu syvästi siitä että nainen vaikkapa käy töissä ja harrastaa jotain maskuliiniseksi miellettyä eikä oo 24/7 kodinhoitokone niin... onnea hänelle :DDD jos tämä on joku valtalinjaus miesten mielipiteissä, niin onneks mä olen sentään löytänyt kumppanin, joka on näistä asioista mun kanssa hyvinkin samoilla linjoilla vaikka mies onkin.

    Terveisin vihreä telaketjufeministinainen (ja aika hemmetin ylpeä siitä), joka kannattaa mm. naisen oikeutta tehdä abortti niin halutessaan, homoavioliitoa ja muutenkin tasa-arvoisempaa maailmaa, harrastaa esiaviollista seksiä, nauttii siitä, ei kadu mitään eikä ole sen vuoksi sisäisesti ikuisesti rikki, ei usko jumalaan ja halveksuu syvästi kaikkea, joka pitää tän yhteiskunnan 1800-luvulla. Tarkennettuna siis kyseessä Eerika, en viitsi kommenttiboksissa anonyyminä huudella :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tekstin tarkoitus ei missään tapauksessa ollut haastaa riitaa tai pahoittaa kenenkään mieltä, pahoittelen jos näin on päässyt käymään. Kirjoitin tekstini pääosin viihdetarkoitukseen, koska siihen blogini nojautuu, ja ei huolta, en ole hetkeen vaihtamassa suuntaa. :D Seison silti tekstissä sanomieni väitteiden takana. Miesvihaajat ovat mustamaalanneet feministit täydellisesti ainakin minun silmissäni. Peace

      Poista
    2. Haluan vielä sanoa, että KIITOS Eerika kun kommentoit! :) Tähän asti olen saanut pelkstään positiivista palautetta, ja on siistiä huomata että olen saavuttanut sen tason, jossa kaikki eivät tykkää ja sanovat sen ääneen. :) Ps iloitsen siitä että ajattelet näitä asioita sen sijaan että sulle olis kaikki ihan sama.

      Poista
  7. Kaikista inhottavimpia ovat naiset, jotka inhoavat tai väheksyvät omaa sukupuoltaan ja täten myös eristävät itsensä sukupuolensa ulkopuolelle. Kukaan muu tässä maailmassa ei pidä naisten oikeuksista kiinni, jos eivät naiset itse. Miehet ajakoon omia oikeuksiaan, ei miehet ole mitään passiivisia tekijöitä, jotka joutuvat naisten oikkuja kestämään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Häpeän sitä, miten lapsellinen, pikkumainen, hankala ja epälooginen osaan joskus olla. Typeränä hormonihirviönä mielialani vaihtelevat tavalla, jota kenen tahansa on vaikea sietää. Olen äkkipikainen ja jästipäinen, enkä mielelläni myönnä olevani väärässä, koska olen nainen." Mielestäni en hirveästi eritänyt itseäni sukupuoleni ulkopuolelle.

      Poista
  8. Oon samaa mieltä sun kanssa siitä, että liian moni äärifeministi nostaa naisen nykyään miehen rinnalta miehen yläpuolelle. Tasa-arvo ei tarkoita, että "joo, tekin ootte ihan jees mutta me ollaan parempia." Tasa-arvo on tasa-arvoa. Mut sitten tossa kun sanoit, että sukupuoliroolit on sun mielestä menossa "väärään suuntaan", en pysynyt ihan mukana. Mun mielestä sukupuolirooleja ei pitäisi edes olla. Ei pitäisi olla oletuksia siitä mihin ihminen pystyy sukupuolensa perusteella, sillä tuohan ei asiaan yleisesti vaikuta. Enkä sano tätä nyt naisen näkökulmasta tyyliin "YHYY KYLLÄ NAISETKIN VOI OLLA VAHVOJA JA PYSTYY", vaan ihan yleisellä tasolla. Sukupuoli ei välttämättä määritä ihmisessä mitään ominaisuuksia. Sukupuolta ei välttämättä edes ole tai sen raja on häilyvä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Komppaan sua tossa tasa-arvokysymyksessä, mutta sukupuolien olemassaolemisessa ei mielestäni ole mitään epäselvää. Nainen ja mies ovat luonnostaan erilaisia, vaikka useat tahot sen yrittävätkin kieltää, ja kummallakin sukupuolella on oma paikkansa ja tehtävänsä maailmassa.

      Poista